W ramach zadania należy zaprojektować i wykonać następujące roboty:
Projektowane parametry drogi ekspresowej:
- Przekrój budowany – 2×2
- Przekrój docelowy – 2×2
- Rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna/sztywna (dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego)
- Klasa techniczna – S
- Prędkość projektowa Vp – 100 km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m
- Pas dzielący wraz z opaskami – min. 5 m
- Pas awaryjny – 2,5 m
- Szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, BRD lub ochrony środowiska
- Kategoria ruchu – KR 6
- Obciążenie nawierzchni – 115 kn/oś
- Skrajnia pionowa – 5,0 m
- Pochylenie poprzeczne* – 2,5 %
* jezdnie drogi ekspresowej na odcinku prostym w planie powinny mieć pochylenie poprzeczne skierowane na zewnątrz korony drogi
Wymagania w zakresie przejazdów awaryjnych:
- Odstępy od 3 do 4 km
- Konstrukcja nawierzchni taka jak jezdni głównej ( 158, pkt 3 warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie)
- Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnie jak dla jezdni głównej
- Długość przejazdu – 90 m
- Konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przyjazd
Węzeł Radzyń Podlaski Południe
Droga krajowa nr 63 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 3+350 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne. W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność dokonania korekty przebiegu drogi krajowej na długości nie mniejszej niż 465 m. Skrzyżowanie drogi krajowej nr 63 z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu WB. W ramach korekty przebiegu drogi krajowej (przebudowy drogi krajowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo- rowerowego poza jezdnią.
Droga krajowa nr 63
- klasa techniczna (drogi krajowej krzyżującej się z S) – GP
- prędkość projektowa Vp – 70 km/h
- liczba jezdni – 1
- liczba i szerokość pasów ruchu – 2×3,5 m
- szerokość pobocza gruntowego – 2,00 m lub większa, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna
- kategoria ruchu – KR 4
- dopuszczalny nacisk pojedynczej
- osi napędowej pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – min. 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych: zasadnicza szerokość chodnika – min. 1,5 m
- Łącznice: L01P, L02P, L03L, L04L
typ łącznic: – P1
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- szerokość jezdni wraz z opaskami – 6,0 m
- szerokość pasa ruchu – 4,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 1,0 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 0,5 m
- pobocza gruntowe – min. 1,00 m lub większa, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna kategoria ruchu – KR 5
- dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś
- Łącznice: Łącznik (pomiędzy skrzyżowaniami a łącznicami)
typ łącznic: – 2xP1
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- szerokość jezdni wraz z opaskami – 6,0 m
- szerokość pasa ruchu – 4,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 1,0 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 0,5 m
- pobocza gruntowe – min. 1,00 m lub większa, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna kategoria ruchu – KR 5
- dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś
Węzeł Borki
Drogi powiatowe nr 1218L i 1250L będą krzyżować się z drogą ekspresową w km 11+333 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne. W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność dokonania korekty przebiegu drogi powiatowej nr 1218L na długości nie mniejszej niż 180 m oraz drogi powiatowej nr 1250L na długości nie mniejszej niż 160 m. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1218L i 1250L z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu WB. W ramach korekty przebiegu dróg powiatowych (przebudowy drogi powiatowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
Drogi powiatowe nr 1250L i 1218L
- klasa techniczna – Z
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- liczba jezdni – 1
- liczba i szerokość pasów ruchu – 2×3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – 1,00 m lub większa, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna
- kategoria ruchu – KR 3
- dopuszczalny nacisk pojedynczej
- osi napędowej pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych: zasadnicza szerokość chodnika przy jezdni – min. 2,0 m
- Łącznice: L01P, L02P, L03L, L04L
typ łącznic: – P1
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- szerokość jezdni wraz z opaskami – 6,0 m
- szerokość pasa ruchu – 4,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 1,0 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 0,5 m
- pobocza gruntowe – min. 1,00 m lub większa, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna kategoria ruchu – KR 5
- dopuszczalny nacisk pojedynczej
- osi napędowej pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś
Przejazd w ciągu drogi powiatowej nr 1210L
Droga powiatowa nr 1210L będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 0+836 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej należy dokonać korekty przebiegu drogi powiatowej na długości nie mniej niż 650 m. Skrzyżowanie drogi
powiatowej nr 1210L z drogą ekspresową należy wykonać w postaci przejazdu. W ramach korekty przebiegu powiatowej nr 1210L (rozbudowy drogi powiatowej) należy uwzględnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
- klasa techniczna – Z
- prędkość projektowa Vp – 50 km/h
- ilość pasów ruchu – 2
- szerokość pasów ruchu – 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych i rowerzystów:
- zasadnicza szerokość ścieżki rowerowej – min. 2,0 m
- zasadnicza szerokość chodnika przy jezdni – min. 2,0 m
Przejazd w ciągu drogi powiatowej nr 1263L
Droga powiatowa nr 1263L będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 2+652 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej należy dokonać korekty przebiegu drogi powiatowej na długości nie mniej niż 540 m. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1263L z drogą ekspresową należy wykonać w postaci przejazdu. W ramach korekty przebiegu powiatowej nr 1263L (rozbudowy drogi powiatowej) należy uwzględnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
- klasa techniczna – Z
- prędkość projektowa Vp – 50 km/h
- ilość pasów ruchu – 2
- szerokość pasów ruchu – 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych i rowerzystów:
- zasadnicza szerokość ścieżki rowerowej – min. 2,0 m
- zasadnicza szerokość chodnika przy jezdni – min. 2,0 m
Przejazd w ciągu drogi gminnej nr 101908L/102051L
Droga gminna nr 101908L/102051L będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 4+101 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową.
W obrębie drogi ekspresowej należy dokonać korekty przebiegu drogi gminnej nr 101908L/102051L na długości nie mniej
niż 488 m. Skrzyżowanie drogi gminnej nr 101908L/102051L z drogą ekspresową należy wykonać w postaci przejazdu. W ramach korekty przebiegu gminnej nr 101908L/102051L (rozbudowy drogi gminnej) należy uwzględnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
- klasa techniczna – L
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- ilość pasów ruchu – 2
- szerokość pasów ruchu – 2,75 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
- obciążenie nawierzchni – 100 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,7 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych i rowerzystów:
- zasadnicza szerokość ścieżki rowerowej – min. 2,0 m
- zasadnicza szerokość chodnika przy jezdni – min. 2,0 m
Przejazd w ciągu drogi powiatowej nr 1226L
Droga powiatowa nr 1226L będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 7+158 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej należy dokonać korekty przebiegu drogi powiatowej na długości nie mniej niż 482 m. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1226L z drogą ekspresową należy wykonać w postaci przejazdu. W ramach korekty przebiegu powiatowej nr 1226L (rozbudowy drogi powiatowej) należy uwzględnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
- klasa techniczna – Z
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- ilość pasów ruchu – 2
- szerokość pasów ruchu – 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych:
- zasadnicza szerokość chodnika przy jezdni – min. 2,0 m
Przejazd w ciągu drogi powiatowej nr 1222L/1251L
Droga powiatowa nr 1222L/1251L będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 14+343 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej należy dokonać korekty przebiegu drogi powiatowej 1222L/1251L na długości nie mniej niż 768 m. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1222L/1251L z drogą ekspresową należy wykonać w postaci przejazdu. W ramach korekty przebiegu powiatowej nr 1222L/1251L (rozbudowy drogi powiatowej) należy uwzględnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
- klasa techniczna – Z
- prędkość projektowa Vp – 50 km/h
- ilość pasów ruchu – 2
- szerokość pasów ruchu – 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,8 m
- szerokość infrastruktury dla pieszych:
- zasadnicza szerokość chodnika przy jezdni – min. 2,0 m
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej, dojazdy do urządzeń technicznych należy zaprojektować i wykonać dla przekroju docelowego trasy głównej.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – z mijankami
(łączna długość nie mniej niż 41,010 km)
- klasa techniczna – D
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- szerokość jezdni – 3,5 m (dla dróg ppoż 4,0m)
- szerokość poboczy – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR1
- dopuszczalny nacisk pojedynczej
- osi napędowej pojazdu na nawierzchnię – 80 kN/oś
- rodzaj konstrukcji nawierzchni Warstwa ścieralna – podwójne powierzchniowe utrwalenie,
- Podbudowa zasadnicza – mieszanka niezwiązana z kruszywem C90/3 / destruktem asfaltowym – 0/31,5 mm – grubość 20 cm lub mieszanka niezwiązana z kruszywem C50/30 – 0/31,5 mm – grubość 22 cm,
- Dolna warstwa konstrukcyjna zgodnie z pkt 8 KTKNPiP, tab. 8.4.
- mijanki – w odstępach max 250 m
- długość mijanki – 25 m
- szerokość jezdni w obrębie mijanki – 5 m
- skos wjazdowy – 1:2
- skos wyjazdowy – 1:2
- szerokość infrastruktury dla pieszych i rowerzystów:
- zasadnicza szerokość ścieżki pieszo-rowerowej – min. 2,5 m
- zasadnicza szerokość chodnika – min. 1,5 m
Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów
Ścieżki pieszo-rowerowe, chodniki, ścieżki rowerowe, należy zaprojektować i wykonać zgodnie z warunkami technicznymi oraz wytycznymi zawartymi w „Wytycznych dla infrastruktury pieszej i rowerowej” – załącznik nr 2. Rozwiązania projektowe należy uzgodnić z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego lub działającymi w ich imieniu właściwymi zarządcami dróg i przedłożyć Zamawiającemu do zaakceptowania.
Łączna długość min.:
– ścieżek pieszo-rowerowych – ok. 1,0 km,
– ścieżek rowerowych – ok. 2,3 km,
– chodników – ok. 9,3 km.
Odwodnienie
Wody opadowe z drogi ekspresowej powinny być odprowadzane poprzez zaprojektowane i wykonane elementy systemu odwodnienia do odbiornika wód opadowych.
Należy zaprojektować i wykonać system odwodnienia, zawierający m.in. przepusty, na podstawie wykonanej w ramach zamówienia dokumentacji hydrologiczno-hydraulicznej. System odwodnienia powinien spełniać wymagania wynikające z wydanych decyzji administracyjnych i przepisów prawa, w tym warunków wynikających z ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko oraz zapewniać skuteczne odprowadzenie wody na etapie realizacji oraz eksploatacji.